Chevrolet Spark test

CHEVROLET SPARK BIFUEL TEST

Chevrolet Spark lpg test

De zuinige Chevrolet Spark BiFuel is vanaf het begin af aan ontworpen voor een laag verbruik. Chevrolet heeft wellicht niet de reputatie van bouwer van zuinige auto’s maar de Amerikanen tonen met de zuinigste Chevrolet Spark aan dat zij wel weten hoe dit moet. Deze belastingvrije Chevrolet beschikt namelijk over een ingebouwde LPG-tank waardoor er zowel op benzine als op LPG kan worden gereden. Met name het rijden op het schone gas levert belangrijke voordelen op. Zo is deze brandstof erg schoon en helpt deze de auto aan de zeldzame status van belastingvrije Chevrolet.

CHEVROLET SPARK GOEDKOOP IN VERBRUIK

De 1.0 liter motor van de zuinige Chevrolet telt vier cilinders, daar waar de concurrentie het vaak met een cilinder minder moet doen. Voor een hoger vermogen zorgt dit niet maar wel kenmerkt de zuinigste Chevrolet zich door een mooie, regelmatige loop. Met een vermogen van 48 k/65 pk en een maximum koppel van 93 Nm, biedt de auto voldoende voor veelzijdig gebruik in het dagelijkse verkeer. Een topsnelheid van 148 km/u en een sprint van 0-100 km/u in 15,5 seconden zijn wellicht niet heel erg indrukwekkend, het gemiddelde verbruik van 1 op 14,7 van deze zuinige Chevrolet blijkt in de praktijk wel redelijk benaderbaar. 1 op 13 moet eenvoudig te halen zijn waarmee de belastingvrije Chevrolet aantoont goedkoop in het gebruik te zijn. De kosten per liter van LPG zijn namelijk een stuk lager dan die van andere brandstoffen.

Chevrolet Spark kopen

De zuinigste Chevrolet Spark BiFuel beschikt met standaard ABS, airbags rondom, airconditioning, een audio-installatie, en interval ruitenwissers over een degelijke uitrusting voor een prijs om en nabij de 10.000 euro.

Foto en video gallerij Chevrolet Spark test: