Fiat Panda test

Concurrenten

LEES ALLES OVER DE POPULAIRE ITALIAAN IN DE FIAT PANDA TEST

Fiat Panda prijs:

  • Nr.
    Uitvoeringen
    Prijzen
  • 1
    0.9TwinAir MT-5 48 kW/65 pk Pop
    9,790,-
  • 2
    0.9TwinAir MT-5 63 kW/85 pk Lounge
    12,495,-
  • 3
    0.9TwinAir MT-5 63 kW/85 pk 4X4
    17,995,-
  • 4
    0.9TwinAir MT-5 58 kW/80 pk CNG
    13,790,-

De Fiat Panda prijs is behoorlijk gestegen in de loop der jaren: dit is geen eenvoudig, goedkoop autootje meer.

Fiat Panda verbruik

  • Nr.
    Motor uitvoering
    Fabrieks verbruik
    Praktijk verbruik
  • 1
    0.9TwinAir MT-5 48 kW/65 pk
    4,2 l/100 km
    5,5 l/100 km
  • 2
    0.9TwinAir MT-5 63 kW/85 pk
    4,2 l/100 km
    5,9 l/100 km
  • 3
    0.9TwinAir MT-5 63 kW/85 pk 4X4
    4,9 l/100 km
    6,5 l/100 km

Een behoorlijke tegenvaller is het Fiat Panda verbruik. Hoewel de auto moeilijk een slurper kan worden genoemd, komt zijn verbruik in de praktijk niet in de buurt van de fabrieksopgave.

Prestaties: Krachtig, niet zuinig

De 0.9 tweecilinder TwinAir motor helpt de Panda aan pittige prestaties. De 65 pk sterke versie zonder turbo sprint in 15 seconden naar de 100 en heeft een topsnelheid van 157 km/u. De sterkere TwinAir Turbo is een stuk feller, wat mede door het hoge koppel van 145Nm bij 1900tpm wordt veroorzaakt. De 0-100 sprint legt hij af in 12 seconden en de topsnelheid ligt op een keurige 172km/u. Dit was dan ook onze favoriete motor in de Fiat Panda test. Het blijft wel jammer dat de TwinAir in de Panda vrij hevig kan trillen en daarbij ook het praktijkverbruik velen malen hoger ligt.

Comfort: Echte stadsauto

De Fiat Panda is voorzien van een comfortabel weggedrag en voelt zich als een vis in het water in stedelijk gebied. Door de kleine draaicirkel en overzichtelijke carrosserie is parkeren een eitje. Aan boord bevinden zich allerhande luxe zaken zoals TomTom navigatie, krachtige audio en diverse aansluitmogelijkheden wat betreft een mobiele telefoon. Dankzij zijn wendbaarheid ontpopt de Fiat Panda zich in de test tot een echte stadsauto.

Interieur: Vol met leuke details

Het interieur van de Panda is een lust voor het oog. Wie bedenkt dat de Panda prijstechnisch opereert in het A-Segment staat verbaasd van het mooie interieur dat vol leuke details zit. Zo is alles vierkant en zie je op het deurpaneel kleine p’tjes staan afgebeeld. Het materiaalgebruik is netjes en het aanbod aan ruimte is voor dit segment riant. De Panda is één van de weinige waar je echt prima met vier volwassen personen op pad kan. De beenruime achterin is ruim en aan hoofdruimte is eveneens geen gebrek.

Concurrentie: Viercilinders

Alternatieven voor de Fiat Panda zijn de Hyundai i10, Chevrolet Spark en Suzuki Splash. Wel missen zij het guitige uiterlijk van de Panda en de hoge mate van afwerking. Daar staat dan wel een rustigere viercilinder tegenover.

Conclusie: Eén van de beste

De Fiat Panda is nog steeds één van de beste auto’s in dit segment. Door de hoge instap is hij geschikt voor verschillende doelgroepen en ziet hij er bovendien leuk uit. De Fiat Panda test heeft ons overtuigd van het feit dat dit nog steeds een terechte topper is.

Video Fiat Panda test