Ford Fiesta Test

Concurrenten

  • Volkswagen Polo
  • Renault Clio
  • Peugeot 208

FORD FIESTA: TEST VAN EEN GEVESTIGDE NAAM

Ford Fiesta Prijs :

  • Nr.
    Uitvoeringen
    Prijzen
  • 1
    1.0 MT-5 48 kW/65 pk Ambiente
    13,895,-
  • 2
    1.0 MT-5 59 kW/80 pk Titanium
    16,850,-
  • 3
    1.0 MT-5 EcoBoost 74 kW/100 pk Titanium
    17,100,-
  • 4
    1.0 MT-5 EcoBoost 92 kW/125 pk Sport
    22,325,-
  • 5
    1.6 Ti-VCT PowerShift Automaat AT-6 77 kW/105 pk Titanium
    22,325,-
  • 6
    1.6TDCI MT-6 70 kW/95 pk Champions Edition
    17,770,-
  • 7
    1.6TDCI MT-6 70 kW/95 pk Titanium
    18,770,-

Lees ook de diesel test van de Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic

De Ford Fiesta prijs is prima in orde. Deze laat zich echter wel gemakkelijk opstuwen dankzij opties.

Ford Fiesta verbruik :

  • Nr.
    Motor uitvoering
    Fabrieks verbruik
    Praktijk verbruik
  • 1
    1.0 MT-5 48 kW/65 pk
    4.3 l/100 km.
    5,3 l/100 km.
  • 2
    1.0 MT-5 EcoBoost 74 kW/100 pk
    4.3 l/100 km.
    5 l/100 km.
  • 3
    1.6 Ti-VCT PowerShift Automaat AT-6 77 kW/105 pk
    5,9 l/100 km.
    6,5 l/100 km.
  • 4
    1.6TDCI MT-6 70 kW/95 pk
    3,3 l/100 km.
    3,9 l/100 km.

Het Ford Fiesta verbruik komt in de praktijk dicht in de buurt van de fabrieksopgave: een prima prestatie.

Prestaties: Prima prestaties door nieuwe motoren

De vernieuwde Fiesta beschikt over Ford’s paradepaardje de 1.0 EcoBoost. Deze turbogeblazen motor geeft de Fiesta vlotte acceleratiecijfers en een laag verbruik. De 100 pk sterke versie sprint in 11,2 seconden naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van 180 km/u. De 1.6 TDCI dieselmotor kent veel souplesse door zijn hoge koppel van 200Nm. Deze krachtige dieselmotor sprint in 12.9 seconden naar de 100 km/u. In onze Ford Fiesta test toonden alle motoren zich krachtig genoeg.

Comfort: Fijngevoelig onderstel

De Ford Fiesta heeft het beste onderstel in dit segment. Strak, precies, voorspelbaar zonder enig moment stug te zijn. Het veergedrag is prettig en drempels of slecht wegdek vormen geen enkel obstakel. Op dynamisch vlak is de Fiesta nog steeds het schoolvoorbeeld. Qua binnenruimte is het prima gesteld. De Fiesta beschikt voor een auto in deze klasse over voldoende been- en hoofdruimte.

Interieur: Sync en MyKey

Het dashboard van de Ford Fiesta is met mooi materiaal bekleed en modern van design. De zitpositie is overzichtelijk en sportief en een middenarmsteun zorgt voor extra ondersteuning. De stoelen zijn van groot en comfortabel formaat. Op het stuurwiel vinden we de afstandsbediening voor het audiosysteem en vanaf de duurdere uitvoeringen de cruise control en Ford Sync. In onze Ford Fiesta test ervoeren wij dit systeem. Sync maakt het mogelijk om een smartphone op afstand te bedienen door middel van spraaksturing. Ook is het mogelijk om via een tweede sleutel (MyKey) de auto op bepaalde zaken te beperken zoals het instellen van een maximum snelheid en het niet kunnen uitschakelen van het standaard ESP systeem. Veilig voor de kids of fleetowners.

Concurrentie: Precies tussenin

Concurrentie voor de Ford Fiesta moeten we zoeken in de auto’s als de Volkswagen Polo, Renault Clio en de Peugeot 208. De Fiesta zit qua uitstraling en karakter precies tussen de Volkswagen en de Clio in.

Conclusie: Maakt nog steeds indruk

Na zijn laatste opfrisbeurt is de Fiesta weer klaar voor de toekomst. Voorzien van nieuwe motoren en een nieuwe neus maakt de Fiesta vijf jaar na zijn introductie nog steeds indruk en weet hij te overtuigen met zijn prettige rijeigenschappen.

Video Ford Fiesta Test