Mazda 2 bifuel test

MAZDA 2 BIFUEL TEST

Mazda 2 BiFuel heeft grote actie radius

Eén van de eerste auto’s met standaard een gastank aan boord, was deze zuinige Mazda. Deze belastingvrije Mazda met BiFuel techniek kan, zoals zijn naam al doet vermoeden, rijden op twee verschillende soorten brandstof namelijk benzine en LPG. De zuinigste Mazda kan moeiteloos overschakelen van rijden op benzine naar rijden op LPG en andersom. De bestuurder zal hier in de praktijk niets van merken. Doordat de auto een dubbele tank heeft, (voor beide brandstoffen één) profiteert hij van een zeer grote actieradius.

MAZDA 2 BIFUEL PROFITEERD VAN GOEDKOPE BRANDSTOF

Dat de auto standaard op gas kan rijden, brengt een aantal belangrijke voordelen met zich mee. Zo is het een hele schone, belastingvrije Mazda én profiteert de eigenaar niet alleen van een belastingvrije status, maar ook van goedkope brandstof. Een volle tank LPG kost aanzienlijk minder dan een volle tank benzine of diesel terwijl het vermogen en het verbruik van de zuinigste Mazda vrijwel onaangetast blijven.

Mazda 2 verbruik

Volgens de fabriek realiseert deze zuinige Mazda een gemiddeld verbruik van 1 op 15,5. Dat is natuurlijk lang niet zo spaarzaam als enkele concurrenten met kleinere motoren of hybridetechniek, maar de lage kosten voor de brandstof maken hem toch nog erg goedkoop in gebruik. Het praktijkverbruik van de belastingvrije Mazda zal zoals altijd iets lager uitkomen, zo rond de 1 op 14. Met een prijs vanaf net iets minder dan 14 mille, is de zuinigste Mazda verkrijgbaar met vijf deuren, airconditioning, centrale deurvergrendeling, een audio-installatie en elektrische spiegels. Met een acceleratie van 0-100 km/u in 14,9 seconden en een topsnelheid van 168 km/u, doet de zuinige Mazda niet veel onder voor zijn concurrenten.

Lees ook:
Prijzen, verbruik etc. in de Mazda 2 test

Foto en video gallerij mazda 2 test: