Peugeot 107 test

Concurrenten

  • Volkswagen Up!
  • Suzuki Alto
  • Kia Picanto
  • Sub concurrent
  • Citroën C1
  • Toyota Aygo

EÉN VAN EEN DRIELING: DE PEUGEOT 107 TEST

 

Peugeot 107 prijs :

  • Nr.
    Uitvoeringen
    Prijzen
  • 1
    107 1.0 Access MT-5 50 kW/ 68 pk
    9,070,-
  • 2
    107 1.0 Active MT-5 50 kW / 68 pk
    10,270,-
  • 3
    107 Active 2Tronic Automaat 50 kW / 68 pk
    11,285,-

Meerprijs vijfdeurs versie €300,-

De Peugeot 107 prijs is zeer overzichtelijk opgebouwd. Het Franse merk biedt slechts een beperkte keuze uit uitvoeringen en motoren.

Peugeot 107 verbruik :

  • Nr.
    Motor uitvoering
    Fabrieks verbruik
    Praktijk verbruik
  • 1
    Peugeot 107 1.0 50 kW / 68 pk Manuele transmissie
    3,8 l./100 km
    4,8 l/100 km
  • 2
    Peugeot 107 1.0 50 kW / 86 pk 2Tronic Automaat
    4,5 l. /100 km
    5,1 l/100 km

Eén van de sterke punten is het Peugeot 107 verbruik. De kleine stadsauto is lekker voordelig in gebruik.

Prestaties: Presteert goed genoeg

De Peugeot 107 test staat vooral in het teken van de prestaties. Zijn deze wel voldoende? De auto is met zijn 1.0 driecilinder motor van Toyota een pittige auto die de 0-100 sprint aflegt in 13.5 seconden en een topsnelheid kent van een keurige 157km/u. Dit is de enige motor die leverbaar is in Peugeot’s meest compacte model en alleen een automatische transmissie in de vorm van een 2Tronic is optioneel. Die versie is iets trager met een 0-100 tijd van 14 seconden terwijl het verbruik van de Peugeot 107 lichtelijk stijgt.

Comfort: Ruimte valt best mee

Het onderstel van de Peugeot 107 is gericht op comfort. Slecht wegdek en drempels vormen voor de kleine Fransman geen probleem. Ook op de grote weg overtuigt de Peugeot 107 met een goede zit en een prima stabiliteit met daarbij een veilig weggedrag. Wie kiest voor de vijfdeurs variant kan prima op stap met meerdere personen al zouden de personen voorin iets moeten inschikken qua beenruimte. Bij een zware belasting krijgt de auto het wel een beetje zwaar

Interieur: Harde materialen

Het dashboard van de Peugeot 107 is opgebouwd uit harde materialen en de bediening van de radio en klimaatbeheersing is simpel maar effectief. Hoewel er an sich niets mis is met het dashboard, vinden wij het jammer in de Peugeot 107 test te moeten constateren dat er weinig is veranderd ten opzichte van de eerste generatie.. De Peugeot 107 is optioneel leverbaar met een toerenteller en airconditioning (standaard op de Active) evenals een beter audiosysteem.

Concurrentie: Concurrentie genoeg

De Peugeot 107 heeft veel concurrentie zoals de Volkswagen Up! Suzuki Alto en Kia Picanto. Qua verkopen doet hij het beter dan de Citroën C1 en de Toyota Aygo. Dit zijn dezelfde modellen.

Peugeot verzekeren

Ohra is de meest populaire autoverzekering en wordt vaak als goedkoopste autoverzekering berekend. Gemiddelde premie voor een Peugeot ligt op 62,25 EUR voor een WA Autoverzekering. Dit komt ook omdat relatief veel jonge mensen in een Peugeot rijden. Bron: Goedkoopsteautoverzekering.net 

Conclusie: Blijft een fijne auto

De Peugeot 107 is en blijft een auto met een lekker laag verbruik en lage kilometerprijs door de zuinige en sterke motor. Ondanks dat de Peugeot 107 op leeftijd raakt kan hij nog steeds goed meekomen met het huidige aanbod in de compacte klasse.

Video Peugeot 107 test