Peugeot 208 test

Concurrenten

  • Opel Mokka
  • Subaru XV

DE PEUGEOT 208 MAG ZICH BEWIJZEN IN ONZE TEST

Peugeot 208 prijs :

  • Nr.
    Uitvoeringen
    Prijzen
  • 1
    Access 1.0
    vanaf €13,690
  • 2
    Active 1.0
    vanaf €15,260
  • 3
    Envy 1.2
    vanaf €17,620
  • 4
    Allure 1.2
    vanaf €17,530
  • 5
    Allure 1.6
    vanaf €19,660
  • 6
    Allure THP
    vanaf €21,470
  • 7
    Active 1.4 e-HDi
    vanaf €18,140
  • 8
    Allure 1.6 e-HDi
    vanaf €20,090
  • 9
    GTI THP
    vanaf €25,690

De bovenstaande Peugeot 208 prijs is die van de 3-deurs hatchback. Hiernaast is nog een 5-deurs hatchback leverbaar.

Peugeot 208 verbruik :

  • Nr.
    Motor uitvoering
    Fabrieks verbruik
    Praktijk verbruik
  • 1
    1.0 VTi
    4,3 l/100 km
    4,9 l/100 km
  • 2
    1.2 VTi
    4,5 l/100 km
    5,1 l/100 km
  • 3
    1.6 VTi
    5,8 l/100 km
    7,0 l/100 km
  • 4
    1.6 THP
    5,8 l/100 km
    6,9 l/100 km
  • 5
    1.6 THP GTi
    5,9 l/100 km
    7,5 l/100 km
  • 6
    1.4 e-HDi
    3,4 l/100 km
    4,5 l/100 km
  • 7
    1.6 e-HDi
    3,8 l/100 km
    4,8 l/100 km

Zoals wel vaker het geval is bij praktijktests, blijft het Peugeot 208 verbruik een beetje achter bij de fabrieksopgave. Met name de wat zwaardere motoren blijken niet zo zuinig als gehoopt. De kleinere motoren echter, scoren prima.

Prestaties: Levendige prestaties

De zeer populaire voorganger van de Peugeot 208, de 207, voelde altijd een beetje log en traag aan. Dat probleem is bij de 208 verholpen, zo blijkt uit onze Peugeot 208 test. De Fransman voelt levendig en lichtvoetig en alle motoren presteren naar behoren. Vooral de 1.6 THP en de sterkste 1.6 e-HDi zijn bijzonder fijn. Maar ook met de kleinere motoren komt de 208 nog prima vooruit.

Comfort: Frans comfort

Je houdt ervan of je hebt er een hekel aan: Frans comfort. De Peugeot 208 mag dan behoorlijk dynamisch ogen en ook zo rijden, zijn karakter blijft bijzonder comfortabel van aard. De auto is iets steviger geveerd dan zijn voorganger maar absoluut niet hard. Zeker met een diesel onder de kap is dit echt een ouderwetse Franse cruiser.

Interieur: Futuristisch interieur

Iets waar wij ons over verbaasden in onze Peugeot 208 test, is zijn futuristische interieur. Ten opzichte van zijn voorganger is het helemaal opnieuw getekend en wij moeten zeggen: het ziet er erg gelikt uit. Niet alleen de vormgeving is fraai, ook de gebruikte materialen zijn van een hoog niveau.

Concurrentie: Een vuist tegen Duitsland

Met de 208 maakt Peugeot een vuist tegen Duitsland. Niet alleen dankzij de Peugeot 208 prijs maar ook op het gebied van kwaliteit. Zijn prijzen zijn concurrerend waarmee hij niet alleen een vuist maakt tegen modellen als de Opel Corsa maar ook de concurrenten uit eigen land (Renault Clio, Citroën C3) prima bestrijdt.

Conclusie: Hele stap vooruit

Tijdens onze Peugeot 208 test werd duidelijk dat het model ten opzichte van zijn voorganger op het gebied van rijeigenschappen een hele stap vooruit heeft gezet. Verder is dit gewoon een prima compacte auto die beantwoordt aan de eisen van nu: redelijk zuinig, redelijk ruim, hip en betaalbaar.

Video Peugeot 208 test