Renault Twingo diesel test

RENAULT TWINGO 1.5 DCI TEST

Renault Twingo 1.5 dCi test

In het A-segment is het niet gebruikelijk dat zuinige auto’s beschikbaar zijn met dieselmotoren. De zuinige Renault Twingo met diesel motor vormt hierop een uitzondering. Deze belastingvrije Renault heeft dezelfde 1.5 liter dieselmotor onder de kap als de grotere Clio. Zelfs in de nog grotere Mégane wordt deze motor gebruikt. Ondanks dat een cilinderinhoud van 1.5 liter relatief groot is voor een wagen uit het A-segment, is de Twingo diesel met deze motor bijna de zuinigste Renault.

RENAULT TWINGO VERBRUIK

Het Franse merkt claimt dat de zuinige Renault Twingo diesel een gemiddeld verbruik van 1 op 27,8 moet kunnen halen. In de praktijk valt voor zo’n kleine auto een gemiddeld verbruik van 1 op 20,8 in eerste instantie wellicht een beetje tegen. Maar wie wil, kan met deze belastingvrije Renault een gunstiger verbruik laten noteren. Met een vermogen van 63 kW/85 pk en een koppel van maar liefst 200 Nm, is de zuinige Renault namelijk bovengemiddeld bedeeld. Dit blijkt ook wel uit de hoge topsnelheid van 185 km/u en de rappe sprint van 0-100 km/u in 11,2 seconden. Rijders van deze zuinigste Renault Twingo zullen dan ook ervaren dat in het dagelijkse verkeer de auto prima meekomt. In tegenstelling tot veel van zijn concurrenten hoeft de belastingvrije Renault zelden al zijn vermogen aan te spreken. Dit kan veel geld schelen aan de pomp.

Standaard al vol opties.

De frivole Twingo staat niet alleen bekend als zuinige Renault maar tevens als prima uitgevoerd model. Zo beschikt de basisversie, die nog altijd niet meer dan 10 mille kost, standaard al over cruise control, stuurbekrachtiging, een boordcomputer, neerklapbare achterbank, getint glas en mistlampen voor. Ook de zuinigste Renault Twingo laat zich uitgebreid configureren en aankleden middels vele opties en pakketten.

Lees ook:

Foto en video gallerij Renault Twingo diesel test: