Renault Twingo test

Concurrenten

ALLES UIT DE RENAULT TWINGO TEST

Renault Twingo prijs :

  • Nr.
    Uitvoeringen
    Prijzen
  • 1
    1.2 16V ECO2 MT-5 55 kW / 75 pk Acces
    8,990
  • 2
    1.2 16V ECO2 MT-5 55 kW / 75 pk Authentique
    9,790
  • 3
    1.2 16V ECO2 MT-5 55 kW / 75 pk Collection
    10,990
  • 4
    1.2 16V ECO2 MT-5 55 kW / 75 pk Dynamique
    11,890
  • 5
    1.2 16V Quickshift Automaat 55 kW / 75 pk Dynamique
    14,990
  • 6
    1.5 dCI ECO2 MT-5 63 kW / 85 pk Collection
    12,990
  • 7
    1.5 dCI ECO2 MT-5 63 kW / 85 pk Dynamique
    13,890

Lees de Diesel test van de Renault Twingo 1.5 dCi..

De Renault Twingo prijs is traditiegetrouw één van de sterke punten van de kleine Fransman.

Renault Twingo verbruik :

  • Nr.
    Motor uitvoering
    Fabrieks verbruik
    Praktijk verbruik
  • 1
    Renault Twingo 1.2 16V MT-5 55 kW / 75 pk
    4,5 l/100 km
    5,0 l/100 km
  • 2
    Renault Twingo 1.2 16V 55 kW / 75 pk Quickshift 5V Automaat
    5,6 l/100 km
    6,2 l/100 km

Het Renault Twingo verbruik van de dieselmotor is nog niet officieel bekend. Wij verwachten dat hij net als de benzinemotoren iets boven de fabrieksopgave zal scoren.
Lees de Diesel test van de Renault Twingo 1.5 dCi..

Prestaties: Sterke en zuinige viercilinder

De Renault Twingo onderscheidt zich van de concurrentie met zijn zuinige maar sterke 1.2 viercilinder met 75 pk. Met een rustige loop verbruikt de Twingo in de praktijk 5 l/100 km. De 0-100 sprint volstaat in 12.3 seconden en de topsnelheid ligt op een vrij hoge 170 km/u. Naast deze benzinemotor is de Renault Twingo ook leverbaar met een sterke en efficiënte 1.5 DCi dieselmotor met 85pk. Deze sprint in 11.2 seconden naar de 100 km/u en heeft een nog hogere top van 185 km/u. Deze dieselversie verbruikt in de praktijk 4,2 l/100 km.

Comfort: Meer dan prima comfort

De Renault Twingo heeft een prima afgesteld onderstel dat zich op vele soorten wegdekken thuisvoelt. Op de langere rit is de Twingo een fijne metgezel door de optionele cruise control en hoge overzichtelijke zitpositie. Door zijn flexibel interieur met verschuifbare stoelen achterin kan er gekozen worden voor extra passagiers of meer bagage.

Interieur: Het interieur kan chique bij duurdere uitvoeringen.

Het dashboard van de Renault Twingo is opgetrokken uit fraaie materialen en het digitale instrumentarium in het midden oogt chique en modern. Bij de duurdere uitvoeringen bevinden zich op het stuur verschillende knoppen voor het bedienen van de uitstekend klinkende radio, cruise control en Bluetooth telefoon. Het hele interieur is verder erg mooi afgewerkt en nergens zijn blote carrosseriedelen zichtbaar. Vanaf de uitvoering Collection is airco op de Renault Twingo standaard. In onze Renault Twingo test moeten wij constateren dat hij qua interieur absoluut tot de toppers van zijn segment behoort.

Concurrentie: Concurrentie uit Duitse en Zuid Koreaanse hoek

Door zijn luxe uitrusting en volwassen rijeigenschappen moet concurrentie van de Renault Twingo gezocht worden in auto’s als de Volkswagen Up! en Kia Picanto die eveneens beschikken over deze eigenschappen. Wel is het zo dat deze twee concurrenten niet leverbaar zijn met een sterke dieselmotor zoals dat wel het geval is bij de Renault Twingo.

Conclusie: Aan de top van het A-segment

Na een kleine facelift vorig jaar staat de Twingo opnieuw aan de top van zijn segment. Met zijn volwassen rijeigenschappen, flexibel interieur en luxe aankleding is het een auto die meer neigt richting het luxere B-segment dan dat van een boodschappenauto. Toch is de prijslijst vriendelijk te noemen en is de Twingo een serieuze auto in dit in Nederland erg populaire segment

Lees ook:
Renault twingo Facelift oud en nieuw naast elkaar
Diesel test van de Renault Twingo 1.5 dCi..

Video Renault Twingo test